twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Sunday, March 16, 2008

Cakap Lepas




BN,Gerakan,PPP,MIC,MCA dan lain-lain yang ada kaitan dengan pemerintah yang menang 140 kerusi parlimen pada PRU12, semuanya bergolak!Nah...inilah kesan PRU12.Dah kalah, buat cara kalah.Tak malu lagi??Nak burukkan Kerajaan negeri baru dekat 5 negeri menggunakan media tok nenek depa.Masih nak lagakan pakatan pembangkang terutama di Perak yang sedikit kecoh.Tapi juak-juak ni lupa, "jemaah" mereka juga berterabur di Perlis dan Terengganu.Juak-juak ni tak biasa kalah.Sebab tu bila kalah menggelupur satu badan.Hilang punca macam anak kera yang kehilangan ibu.

DAP dan DEB

Media kata DAP cuba meniup sentimen perkauman dengan menggunakan isu DEB.Konon DAP cuba membuka pencak silat untuk menarik hak keistimewaan orang melayu kat Penang.Langsung jadi lah juak-juak UMNO ni yang kononnya pembela Melayu, buat demo dekat Komtar penang, pada masa yang sama di Shah Alam pun juak-juak ni buat demo kononnya cuba memberi amaran buat pihak yang cuba mengganggu gugat "taraf istimewa" Melayu.Datuk Azhar Ibrahim jadi hero orang Melayu kat Penang.Dialah yang menyuarakan demo ni di Penang.Tak salah nak buat demo.tapi bukan ke UMNO yang kata "DEMONTRASI JALANAN BUKAN BUDAYA KITA??".Sekarang dah terkena batang hidung sendiri.Rasa sendiri sakit atau pun tak sakit bila batang hidung sendiri yang terkena.Memang betul DEB membantu orang Melayu tetapi hanya membantu Melayu yang ada kepentingan poket dan perut mereka sendiri!Meminjam kata-kata seorang blogger (tehranifaisal.blogspot.com), "DEB hanya berjaya dalam drama Melayu yang tidak logik seperti Spa-Q,Sembilu,Air Mata Maria etc.".

Demontrasi Jalanan Bukan Budaya Kita

Mengimbas kembali proses penamaan calon PRU12 di Shah Alam 24 Feb 2008, banyak kain rentang yang mengutuk tindakan pembangkang membuat demontrasi akhir tahun 2007.Antara yang paling mendapat tempat, DEMONTRASI JALANAN BUKAN BUDAYA KITA. Saya tertarik dengan pendekatan mereka mengunakan mat rempit,menyanyi tak tentu arah lagu oh fatimah,gadis melayu,mabuk dll semacam satu pertandingan koir. Berbalik cerita Bersih dan Hindraf, berulang kali RTM menayangkan iklan yang provokasi sebelum PRU12. Kementerian yang dikepalai oleh Zam Maidin telah menyamakan perhimpunan Bersih dan Hindraf dari segi matlamat dan cara.Itulah UMNO, sanggup membuat pelbagai taktik busuk bagi mengabui pandangan rakyat terutama masyarakat yang jauh daripada informasi blogger, sebaran email dan internet.Nah!Bersih berjaya membersihkan PRU12 dengan mengorbankan beberapa menteri kabinet terutama Zam maidin di Sg Petani.Kecundangnya Zam bermakna kecundangnya RTM dalam menipu rakyat.Hindraf pula sukses menjatuhkan Samy Vellu yang hampir 30tahun berada dalam kerajaan dan pimpinan tertinggi MIC. Rakyat sudah bijak!

Pakatan Pembangkang

Pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan negeri di Perak, Pulau Pinang, Kedah, Selangor dan Kelantan. Walaupun berlaku sedikit kekecohan di Perak tetapi ini tak bermakna pembangkang tidak sepakat. Kebijaksanaan pemimpin tertinggi menangani masalah tersebut sentiasa diharapkan oleh rakyat yang menolak kerajaan lama yang korup!Di Selangor, Khir Toyo sehingga saat kini gagal ditemui media. Mungkin terkejut dengan kekalahan BN di selangor. Mungkin tak mampu menerima kenyataan. Mungkin dalam fikirannya, BN akan berkuasa selama-lamanya di Selangor. Mungkin berhasrat untuk jadi MB lebih lama lagi.Biar senang nak rompak duit rakyat lagi dan lagi!Modul 18tahun kerajaan negeri Kelantan mungkin boleh digunapakai oleh Tan Sri Khalid, Ir Nizar Jamaluddin, Ustaz Azizan, dan Lim Guan Eng. Kerajaan yang progresif, adil, bebas rasuah, saksama dan bekepimpinan sentiasa diimpikan oleh kami rakyat Malaysia.Mulai sekarang semua jentera perlu bekerja dengan gigih untuk terus menawan Dewan Rakyat!



No comments: