twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Saturday, May 29, 2010

Subsidi




Aku adalah hamba subsidi.Itu aku tak nafikan.Daripada air yang aku minum,sampai udara yang yang aku sedut - itu semua subsidi.Tanah yang aku duduk,buah yang aku makan,sayur yang aku tanam (dulu masa kecik:aku anak kampung),itu semua subsidi.Subsidi dari ALLAH rabbul jalil.

ALLAH bagi subsidi secara percuma.Tanpa bayaran.Tanpa cukai.Tanpa diskaun.Tanpa perlu membayar 1 sen pun untuk udara yang kita sedut.

Bagi manusia yang beriman, soal nya mahu bersyukur atau tidak.Kalau bersyukur,jadilah seperti Abdurrahman bin Auf seorang sahabat yang dikurniakan kekayaan melimpah ruah.Seperti nabi Sulaiman,yang diberi kerajaan yang besar,dan yang terakhir seperti nabi Muhammad (PUBH),yang diberi darjat paling tinggi.

Ada jugak yang diberi subsidi tapi ALLAH tetap bagi rezeki dan kemuliaan dunia sahaja seperti Firaun,Namrud,Qarun,Abu Jahal,Abdullah bin Ubai dll.

Moga kita jadi manusia yang bersyukur dengan subsidi yang diberi Allah.

No comments: