twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Sunday, April 4, 2010

Facebook Ayah Pin?


Facebook Ayah Pin

Kita kena mengakui internet merupakan tempat bebas untuk kita memberi pendapat.Orang putih kata,freedom to speak.

Geneva Declaration On Internet Freedom menyebut:

Recognizing that the Internet is a universal space for communication and the exchange of ideas that can promote freedom and mutual understanding among all people, regardless of race, religion, geography or economic status.

Ini tidak bermakna sesiapa sahaja boleh bercakap soal agama,soal akidah,soal Islam secara bebas (ditambah jika seseorang itu jelas beragama Islam).Dalam konteks ayah Pin,dia adalah salah seorang pemimpin ajaran sesat yang diburu kerajaan Malaysia atas kesalahan yang diwartakan kerajaan negeri Selangor pada tahun 1995.

Yang peliknya,ayah Pin tak dapat ditangkap sehingga sekarang atas alasan tiada peruntukan undang-undang yang khusus untuk menangkapnya.Ada kata tugas jabatan Agama Negeri,ada kata polis.Begitu lemah sekali undang-undang syariah di Malaysia.(Rujuk sumber peguam Syarie portal).

Saya yakin facebook ini bukan dibuat oleh ayah Pin.Saya yakin ini dibuat oleh mereka yang bencikan Islam termasuk lah dalam golongan munafik,Zionis,Abdullah bin Ubai,Abu Jahal dan seangkatan dengan nya.Semoga Allah turunkan Azab terhadap pembuat laman facebook ayah pin ini kerana secara terang-terang menghina nabi Muhammad dan Islam.

No comments: